زنی به خاطر خرید مغز بادام بو داده توسط همسرش کشته شد

مغز بادام بو داده بادام چیست و چه خاصیتی دارد؟ بادام میوه درخت بادام شیرین است، یعنی دانه خوراکی میوه این درخت که با نام علمی Prunus dulcis شناخته می شود این یک میوه سفید بسیار درخشان است که در پوسته ای قهوه ای رنگ پیچیده شده است.

این میوه معمولاً به عنوان آجیل مصرف می شود، چه سرخ شده و نمک زده یا خام اما نباید یک چیز اساسی را فراموش کنیم: اگر آن را سرخ شده بخوریم، کیفیت آن یکسان نیست زیرا محتوای چربی بالایی دارد.

علاوه بر این ما تمایل داریم تا غذایی که به طور کلی مغذی و سالم است را به غذایی که از نظر تغذیه ای مناسب تر است تبدیل کنیم.

بنابراین در نگاه اول می‌توانیم به شما بگوییم که بهترین کار این است که همیشه بادام خام یا بو داده اما هرگز سرخ‌کرده مصرف نکنید.

آنها فواید سلامتی باورنکردنی را برای ما به ارمغان می آورند، به خصوص زمانی که آنها را به طور منظم و در تعداد انگشت شمار مصرف کنیم (به طوری که محتوای کالری بالای آنها به وضوح برای وزن ما مشکلی ایجاد نکند).

می‌توانیم آن‌ها را به‌تنهایی، با تعداد انگشت شماری، لذت ببریم یا دستور العمل‌های خوشمزه و مغذی تهیه کنیم. در واقع، آنها به ماده ضروری برای انواع دسرها تبدیل می شوند.

بادام

اگرچه با آنها می توانیم شیر بادام محبوب را نیز درست کنیم، نوشیدنی خوشمزه و مهمتر از همه مغذی برای افرادی که از بیماری سلیاک، عدم تحمل لاکتوز یا حتی کسانی که محصولات با منشاء حیوانی مصرف نمی کنند، ایده آل است.

بیهوده نیست بادام علاوه بر اینکه بسیار غنی و لذیذ است، دارای فواید و خواص متعددی برای سلامت افرادی است که به مصرف منظم آن تمایل دارند.

با این حال، مانند بسیاری از آجیل‌ها و میوه‌های خشک دیگر، هنگام مصرف آن‌ها باید مراقب باشیم زیرا کالری نسبتاً بالایی را فراهم می‌کنند که می‌تواند به ما کمک کند چند کیلو اضافه وزن اضافه کنیم.

همانطور که در بخش بعدی خواهیم دید، بادام به دلیل سهم بالای خود در مواد مغذی برجسته است در میان جنبه های دیگر، آنها به دلیل محتوای ویتامین و مواد معدنی و همچنین محتوای چربی و فیبر خود متمایز هستند.

به عنوان مثال از مهم ترین ویتامین ها می توان به وجود ویتامین های گروه B (B1، B2، B3، B6 و اسید فولیک) و ویتامین E اشاره کرد، در حالی که در بین مواد معدنی، وجود پتاسیم، منیزیم، آهن و کلسیم وجود دارد.

اگرچه کالری زیادی دارند و در نتیجه انرژی زیادی را تامین می کنند اما نباید فراموش کرد که مصرف منظم آنها به لطف ارزش غذایی آن جالب است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.