مادری با رب گوجه تند برای فرزند خود خمیر بازی درست کرد

رب گوجه تند با جوشاندن گوجه فرنگی تازه تا زمانی که شروع به جدا شدن کند، تولید می شود، سپس آنها را صاف می کنند تا پوست و دانه ها جدا شوند و حداقل چند ساعت می پزند تا رطوبت آنها تبخیر شود و به صورت خمیر غلیظی درآیند.

نمک و روغن زیتون معمولاً اضافه می شود، اما برخی از محصولات تجاری چاشنی ها و شیرین کننده های دیگری مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا اضافه می کنند.

یک قوطی 6 اونس رب گوجه تند برای درست کردن یک قابلمه فلفل یا خورش که 6 وعده می دهد، کافی است، بنابراین در هر وعده 1 اونس است.

گوجه فرنگی بهترین منبع طبیعی لیکوپن است، یک آنتی اکسیدان قوی که متعلق به خانواده ویتامین A است.

رب گوجه

این اغلب به دلیل پتانسیل آن برای پیشگیری از سرطان پروستات در اخبار است، اما طبق بررسی در نوامبر 2011 در “پایگاه اطلاعاتی مرورهای سیستماتیک کاکرین”، تحقیقات نتایج متفاوتی را به همراه داشته است.

مطالعه ای که در شماره اکتبر 2012 مجله “عصب شناسی” منتشر شد، گزارش داد که مردانی که لیکوپن بیشتری می خورند کمتر در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند.

دستورالعمل هایی برای مصرف روزانه لیکوپن ایجاد نشده است، اما خوردن حدود 4 تا 8 میلی گرم در روز احتمالاً برای ایجاد فواید سلامت کافی است، در 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی 4.6 میلی گرم لیکوپن دریافت خواهید کرد.

ویتامین C بیشتر به عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته می شود، اما انتقال دهنده های عصبی و کلاژن را نیز تولید می کند که از پوست و رباط های شما حمایت می کند.

توانایی های آنتی اکسیدانی آن از آسیب رادیکال های آزاد در سراسر بدن شما جلوگیری می کند، از جمله محافظت آنتی اکسیدانی از پروتئین ها و چربی ها در مغز شما، ویتامین C موجود در پوست شما به محدود کردن آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید کمک می کند.

مردان باید 90 میلی گرم ویتامین C در رژیم غذایی روزانه خود دریافت کنند، در حالی که زنان به 75 میلی گرم ویتامین C نیاز دارند.