میلگردهای مورد استفاده برای نمونه ها و همچنین توزیع آنها نشان داده شده است.
در طول فرآیند آزمایش آزمایشی، نمونهبرداری برای میلگرد اصفهان نمونهها انجام شد و آزمایش کشش بارگذاری با استفاده از دستگاههای تست یونیورسال سروو الکترو هیدرولیک انجام شد.
بدین ترتیب استحکام تسلیم و استحکام نهایی میلگردهای فولادی ضد زنگ و معمولی بدست آمد.
تنش های میلگردهای فولادی ضد زنگ با 0.2% کرنش پسماند به عنوان استحکام تسلیم تعیین شد و جزئیات در جدول 2 نشان داده شده است.
در همین حال، 12 نمونه مکعبی (150 میلی متر × 150 میلی متر × 150 میلی متر) بر اساس نیاز ساخته شد.
و سپس آزمایش های فشرده سازی بر روی نمونه ها تکمیل شد.
پارامترهای اساسی میلگردها یک فرمول برای ظرفیت باربری عمودی قطعه وجود دارد:
مقدار استاندارد ظرفیت باربری محوری. φ – ضریب پایداری عضو فشار محوری، NC – ظرفیت باربری بتن، NS – ظرفیت باربری میله فولادی.
برای اعضای بتن مسلح، سطح مقطع میلگرد حرارتی میانه مسلح معمولاً به یک ناحیه فرضی از مقطع بتن کششی تبدیل می شود، به طوری که می توان از فرمول مکانیک مصالح برای محاسبه مقطع استفاده کرد.
سفتی خمشی هر بخش را می توان با محاسبه زیر بدست آورد:
همانطور که در جدول 3 مشاهده می شود، ظرفیت های باربری محوری نمونه های پایه به دنبال جایگزینی برابر مقاومت دو گروه میلگردهای فولادی ضد زنگ تغییر کرد.
با این حال، نسبت نسبی آنها در ± 1.5٪ بود. همچنین مشخص شد که میلگردهای فولادی ضد زنگ با استحکام برابر و توزیع متفاوت می توانند به طور موثر جایگزین میلگردهای معمولی مورد استفاده در اسکله شوند.
سفتی خمشی مقاطع بعد از تعویض با مقاومت برابر کاهش یافت.
با این حال، نسبت نسبی کمتر از 3٪ تعیین شد و تغییرات در سفتی خمشی اعضا قبل و بعد از جایگزینی با مقاومت برابر بسیار کم بود.
بنابراین، با توجه به نتایج تحلیل این تحقیق، از منظر ظرفیت باربری محوری اعضا و صلبیت خمشی مقاطع، جایگزینی میلگرد اوتکا معمولی مورد استفاده در پایه ها با میلگردهای فولادی ضد زنگ امکان پذیر تلقی شد.
قدرت برابر تفاوت اصلی این بود که تفاوت در تعداد میلگردهای طولی در یک پایه قبل و بعد از تعویض منجر به توزیع متفاوت میلگردهای طولی می شود.
بنابراین، بررسی تأثیر توزیع میلگرد حرارتی بر روی عملکرد ضربه پایههای جایگزین میلگرد با مقاومت برابر مهم بود.
آزمایش ضربه افقی بر روی چهار نمونه از ستون های بتن مسلح انجام شد.
مشخص شد که فرکانس ضربه طراحی شده چهار برابر در هر ستون است.
- منابع:
- تبلیغات:
دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.